frihetskänsla

Jag har alltid tyckt om att cykla men idag när jag cyklade ner till stan så infann sig en extra stark känsla av frihet. Jag älskar att vara med min lilla älskling men att kunna ta cykeln vart jag vill och sen till jobbet framöver betyder mer än vad jag trott. Jag har nog saknat cykeln. Vagnen har blivit en ersättare fram tills nu, vilket har varit både okej och självklart. 

Jag tror att det är bra att jag får börja sakna min lilla plutt lite. Jag tror faktiskt att det är bra för alla, att när man kan och känner sig redo får vara ifrån varandra korta stunder och både få växa som individer och sakna varandra lite. Hon verkar trivas på sin förskola så jag har inte något dåligt samvete över att lämna henne och börja jobba. Dessutom så är det ju bara 50%. Bättre kan man inte ha det ju! 
En härlig fredag , ska handla lite gott från saluhallen. Idag ska jag unna mig en stund på spikmattan innan jag hämtar fröken 😊 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0