wohoo - helg

Underligt lugnt på jobbet idag, men oerhört skönt och trevligt att kunna prata med sina kollegor i lugn och ro. Man behöver det ibland, lite snack och reflektion kring arbetet mm. + att papperarbetet blev gjort.

Hade bilen på årlig hälsokontroll idag också, så nu är det bara att fortsätta köra fram till nästa service. Blev inte så himla dyrt heller denna gång...men räckte ju till naturligtvis.

Nu är det bara att njuta av helgen! Imorgon hämtar vi våra fina ringar, hoppas de sitter som de ska och ser fina ut och att graveringen är rätt... Men det är det säkert!

går som på moln

Jag har under de senste dagarna varit ut och gått efter jobbet. I skogen, längs med vattnet. Det finns inget bättre än det efter en lång arbetsdag inomhus! Jag går verkligen och njuter, släpper allt och går på lätta moln. Det kan ju hända att jag går på moln p.g.a allt trevligt som hänt den senaste tiden :) Men att gå ner till vattnet gör mycket för mig.

Jag kom också på en helt superbra övning mot stress! Det går till såhär:
- välj en runda som du tycker om att gå, en runda som får dig att må bra.
- gå en stund, tills du känner dig avslappnad och kommit in i din rytm.
- börja sedan lyssna.
- koncentrera dig först på ljud som är återkommande hela tiden, dina steg, vatten som kluckar mm.
- ta ett ljud i taget, känn in det och följ med rytmen.
- börja sedan lyssna till ljud som dyker upp ibland, t.ex. fåglar som kvittrar, vinden som hörs i trädtopparna, en bäck som porlar någonstans mm. och samma här, ett ljud i taget registreras och sätts till de övriga ljuden man hör.
-man går och koncentrerar sig på detta. Så länge man tycker att det känns bra, så länge ljuden medför lugn och positiva känslor. Början man irritera sig så är det dags att avbryta övningen.

Jag gjorde dett under min senaste promenad och det var helt underbart att bara lyssna på skogen! Kunde släppa allt! Helt utan evidens, helt påhittat av mig själv men hur skönt som helst för både öron och hjärna..testa.

Igår fick jag en underbar nyhet! Det väntar en liten valp på oss om 8 veckor!! Kan inte vara lyckligare just nu! Så många trevliga saker som inträffar hela tiden! Just nu är det ganska mycket flow, men jag säger inget mer för då kanske min rosa bubbla spricker och det vill jag inte!

Kärlek

Vår!
Varit på långpromenad med Johan och plockat både blåsippor och vitsippor, som värmde sig i solen, mitt i en backe! Fanns hur mycket som helst och jag blev hur glad som helst!! ♥
Vi såg en orm också, samt flera andra vårtecken! Underbart!

klockan går

Här sitter jag med alla mina bilder och grejar INOMHUS när solen skiner och det är varmt ute. Skäms lite faktiskt.  Klockan är ju mycket också i och med ändringen... Nä, måste snart blir klar med mitt lilla projekt och gå ut på promenad.

Härlig söndag i alla fall! Inga måsten!

ringar

Idag var vi in till stan och köpte förlovningsringar, hämtas senare i veckan. Frieriringen ska jag ha på andra handen tror jag eller i ett halsband senare, som ett vackert minne.
Jag valde en slät guldring med vitt guld i mitten som är slipat så att det ser ut som stenar runt hela ringen, jättefin verkligen! Diamanter ska jag ha på vigselringen sen :) Passade på att kika lite på sådana också eftersom det ska passa ihop. Johan valde en guldring med vitt guld på båda sidor istället. Passade verkligen bra på hans finger!

Solat på ballen, ätit en mycket god middag som min kock tillagat och till det, ett glas rött. En härlig lördag med andra ord!

premiär

Premiärsolar på ballen och drömmer mig tillbaka till paradiset och låtsas att jag hör vågorna rulla in mot sandstranden....hör egentligen en massa kajor och kråkor, men det får duga det med eftersom vi välsignats med så vackert väder!!

Några bilder från paradiset....

med flera....

sol och en kopp kaffe

Steg upp med gulle imorse trots att jag är ledig, solen sken in så fint i sovrummet.
Har nu en tvättmaskin som snurrar och dricker morgonkaffe. Idag blir det promenad i solen tillsammans med en vän och genomgång av den kaosartade garderoben. Dags att plocka undan vinterkläder för graderna -5 och ner, och istället plocka fram vår och sommarkläder. Just nu trängs både vinterkläder och sommarkläder efter semestern på de redan proppfulla hyllorna.
Ska även beställa fotobok till Thailandsbilderna. Både kul att göra och skönt att få en färdig bok med alla bilder i, så slipper man sitta och pyssla med 400 bilder och en massa album senare.

Njuter av livet för tillfället. Älskar ju när våren kommer. Då vaknar hela min själ till liv och allt blir härligt!

Ha en underbar dag!

man blir ju bortskämd

Hade ledig fredag före semestern och nu kom min lediga fredag igen efter semestern. Har alltså endast behövs jobba 2 hela dagar och har sedan långhelg...blir ju bortskämd men tycker det är oerhört skönt!

home sweet home

Hemma.
Planet landade lite före kl 24 på Arlanda. Sedan körde vi hem till Grums. Det var vi och långtradarna på vägen. Det gick helt ok, var hemma lite efter kl 04. Enl Thailändsk tid var det ju morgon, landade ca kl 06 och kom hem 10 på f.m. så man var inte så jättetrött ändå under bilfärden hem eftersom man var lite på "fel".
Dock var det inte ett så trevligt mottagande i Värmland, snö och regn... Inte kul, men vi höll oss vakna och kom hem hela och fina. Det skulle inte ha gått att köra mitt i natten efter en 12timmars flygresa om vi inte skulle ha satsat på Excellent biljetter, vi kunde ligga ner hela resan och jag sov kanske 6 timmar. Rekommenderar verkligen att sätta några extra slantar och åka bekvämt när det är en flygresa kring 12 timmar. Underbart skönt att kunna ligga ner! Bra service var det också, och allt ingår ju naturligtvis. Ett stort plus är att man också slipper alla småbarn som skriker... En sväng ropade man ut att man behövde hjälp av vårdpersonal, men vi var väl ganska många ombord kan jag tänka mig så jag behövdes inte, kunde ligga kvar och sova.

Har tvättat en massa kläder och packat upp allting, satt undan resväskorna för denna gång. Hoppas de behövs snart igen!

Var ut en sväng och kan konstatera att våren faktiskt kommit till Grums under de två veckorna som vi varit borta. Men det krävdes ju långbyxor och jacka ute...går inte med bikini ännu :) Är liiite sugen på att springa ner till stranden och ta ett dopp i det 32° varma vattnet...men det går ju inte. Får pyssla vidare i lägenheten istället.

Bilder kommer senare.

tillbaka till nuet

Har nu njutit av denna drömtillvaro i två veckor. Nu har vi checkat ut och är snart påväg hem till vardagen. Känns helt ok att åka tillbaka men kommer att sakna den underbara frukosten, värmen och det härliga vattnet!!!
Det har varit en fantastiskt semester!!

tack Koh Lanta för din gästfrihet, alla söta vovvar på stranden och din fina natur!

förstoppad i näsan

Trots att jag är förkyld tredje dagen nu så gör det inget! Det är så underbart här och idag var det fullt program hela dagen så det fanns inte tid att vara snuvig...förutom att jag gick och nös hela dagen.. Phi-Phi var bra, glad att vi inte bott där då hela området är proppat med turister, men vackert var det ju naturligtvis. Absolut värt att åka ut på en dagsutflykt och snorkla lite i det klara, turkosa vattnet!
De sista dagarna ska vi bara vara på hotellet, sola och bada. Har köpt lite medicin från apoteket här som jag hoppas öppnar upp mina bihålor tills imorn, tigerbalsam och vicks är grejer!
Tack för idag.

ännu en dag...

I paradiset!
Thaiboxningen var hur häftig som helst! Vad duktiga killarna var, men vad ont det måste ta att få en spark rakt på käken...hujj.
Idag åkte vi till en ny strand. En riktig paradisstrand! Vattnet var helt klart och turkost, sanden på stranden var så finkornig så att det kändes som att gå i mjöl. En underbar dag! Färg fick vi verkligen idag också..trots att vi ligger i skugga och har kräm så tar det på otroligt mycket.
Imorgon ska vi åka ur till det populära Phi-Phi:)

strandliv

Legat och läst i mest hela dagen, i skuggan av ett träd. Där emellan har vi surfat på de stora vågorna som vi haft i och med stormen som kom igår och spelat lite strandtennis. Färgen har kommit i huden, jag tror inte att vi är de vitaste på stranden längre (kanske de rödaste..haha..nej) och vi njuter av tillvaron. Lite massage har vi fått, thaimassagen jag tog igår var smärtsam men underbar efteråt, när alla muskler var mjuka!
Ikväll blir det att åka och titta på thaiboxning, spännande!
tack och hej

romantiskt värre

Igår var en dag som gick i romantikens tecken! Vi avnjöt en god middag nere på stranden och fick se en vacker solnedgång. Efter allt detta härliga blev jag också förlovad med min Johan! Är nu glad och stolt ägare till en mycket vacker ring som kommer att påminna mig om allt det fina vi delat och kommer att dela tillsammans..

du & jag mot världen älskling

tropiskt

Njuter för fullt av underbara Thailand! Sol, bad, varmt hav att bada i och lite regn & åska på eftermiddagen. Helt perfekt! Är ute på vår terrass nu, det ösregnar och åskar, men det är varmt och doftar otroligt härligt av regnet! Bara att kunna sitta ute i bikini trots att det blåser och regnar är helt otroligt, saknar inte kalla norden idag:)
Och hotellet är jättebra! Vacker miljö, bra service och god frukost som avnjuts vid stranden.
en kort rapport två dagar in på semestern.

den som väntar....

Är helt svettig efter en dag av fixande.
Packa är helt ok, man ser ju fram emot att åka, så det är inte så jobbigt. Allt fixande är däremot jobbigt...det är mycket som måste ordnas innan man kan åka, men jag klagar inte! Ser verkligen fram emot resan....Johan och jag, i ett vackert och varmt paradis! ♥

Stöder WWF

Vi hade personalfest igår och körde presentleken. Alla hade med sig en present och sedan fick man välja att antingen ta ett nytt paket ur säcken eller ta någon annans...haha..kul lek! Jag hade fina glasflaskor i min ägo 4 gånger, men blev sedan av med dem i alla fall. Då valde jag att ta den söta lilla apan istället.

semääää

En underbar morgon! Solen skiner och jag har semester! Min semester börjar idag eftersom jag har ledig fredag enligt schemat! Härligt!
Steg upp tillsammans med Johan, som fortfarande har lite jobb kvar innan semestern. Tvätten snurrar redan i maskinen. Snart blir det morgonkaffe tror jag. Idag ska jag åka en sväng in till stan, gå via ICA och hämta mina pocketböcker som jag beställt, ta en promme med gullet när han slutat jobba...
Sedan är det dags att plocka fram alla härliga, tunna sommarkläder och börja packa!!! ♥

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva