svårt men lätt

Hittade en mening igår när jag läste om barn och sömn. Att det är ett påhitt i västvärlden att barnen ska klara av att sova ensamma i egen säng. Tidigare har barnen alltid legat nära mamman och haft möjlighet att amma/snutta/söka tröst och trygghet när som helst under natten. Det kändes väldigt skönt att läsa (fastän jag visste detta från tidigare) och bli påmind om att vi människor egentligen från grunden vill vara nära.
Vissa nätter, som inatt, var det hur mysigt som helst. Jag kände mig inte så kry och hade svårt att sova, låg då och tittade på min sovande ängel som smaskade sött intill. Hon sov såklart väldigt bra inatt, annars brukar jag få min beskärda del av sparkar och allmänt bök. Det är svårt det där, med läggning och sömn. Det blir ju lätt så att de blir övertrötta. Har inte riktigt hittat balansen än, antingen blir det för tidig läggning eller övertrött dam. Vi provar oss fram.
 
Vackert men iskallt väder. Jag är absolut ingen vintertyp så jag måste säga att jag verkligen längtar efter plusgrader igen och vårsolen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0