sjukstuga

Här har det blivit sjukstuga för mig och Alice. Jag har redan varit sjuk i ett par dagar och inatt fick lilltjejen feber. Första gången hon är sjuk (feber efter vaccin räknar jag inte). Sover nu i vagnen en stund. Annars är det famnen och bröstet som gäller idag. Vi får se om det dyker upp något mer eller om det bara är feber.
Lite extra slitsamt är det ju förstås, med tanke på att jag inte sovit så mycket under de senaste sex månaderna och nu den senaste månaden har vi sovit tillsammans så gott som hela nätterna och det är inte precis kvalitetssömn de få timmar som jag lyckas somna. När man är sjuk vill man ju gärna vila men det går sådär. Det skulle ju kunna vara värre (det kan det alltid vara i för sig). Hon är ju som gosigast nu, kryper inte, går inte, så det är ju minimalt med aktivitet, vilket är positivt när vi båda är krassliga. Men, det skulle vara underbart med en hel natts sömn, eller i alla fall att få sova ensam i ett par timmar....bara det skulle räcka just nu.
 
Exakt idag blir hon i alla fall 6 månader gammal. Sitter i sin matstol och smaskar i sig pureér av olika slag och leker olika lekar såsom kasta saker i golvet och titt-ut. Pratar/jollrar mycket och är väldigt kramsjuk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0