Det nya året

Bloggen har inte fungerat på telefonen. En stund vid datorn är väldigt sällsynt.
 
Julen firades på Åland med familjen. Vi fick två mysiga veckor! Alice trivdes hur bra som helst med sin mormor, farmor och farfar. Det är verkligen kul att se henne umgås med andra personer. Hon är en så glad tjej och trivs i de flesta famnar, än så länge :) Vi får väl se hud rädd hon blir för människor när hon blir 8 månader..haha..
 
2015 gick extremt snabbt. Jag brukar skriva upp de viktigaste sakerna som hänt under året som gått, men denna gång känner jag att det inte finns något som kan mäta sig med att få barn.
Så, det som hände 2015 var att jag fick uppleva den häftigaste men mest naturliga händelsen i livet. Att bli mamma till världens finaste guldklimp! Livet fick en tvärvändning och fastän vi förberett oss så mycket som möjligt så bidrog hon till en enorm förändring i våra/mitt liv! En underbart fantastisk förändring! 5 månader har gått. Vi har väldigt roligt ihop. Utmaningar har vi haft och det kommer nya utmaningar i samma takt som hon utvecklas. Livet som föräldraledig känns bra nu. Det har varit svårt att helt vänja sig vid att inte gå till jobbet, men jag ser att jag har en viktig uppgift hemma, att ta hand om min dotter på bästa sätt! (pappan skulle absolut klara det också men nu är det jag som är hemma därför utgår jag från mig själv).
 
2016 kommer att innebära en massa nya upplevelser som familj. Jag ser fram emot att möta våren tillsammans med Alice, promenera i skogen och titta på vårblommorna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0