pusta ut

Hade planerat en dag med lugn lunk och en utflykt. Istället har vi haft full fart, städat, gått ut i det vackra vädret och handlat samt tvättat. Pust. Utflykten får bli nästa gång som jag har bilen. Det blir lite mycket annars. Just nu sitter jag och pustar ut lite medan lillan sover i vagnen. Gott med en kopp kaffe i lugn och ro. Kanske kan det bli en kort promenad senare igen eftersom det är så fint ute! Vi får se. Besöket på skolan hoppar jag över, inväntar studiebesöket istället som blir efter att man erbjudits plats. Känns dumt att eventuellt förstöra vår kvällsrutin som fungerar bättre och bättre för damen. 

Det är vissa som frågar vad man egentligen gör när man är hemma. Jag i alla fall försöker leka och umgås med Alice när hon är vaken. Gå ut på promenad. Nu går det också mycket tid till att sitta vid bordet och testa olika puréer när det är mattid. Allt hushållsarbete gör jag tillsammans med Alice eller när hon sover. Hon tycker att det är kul att se på när jag grejar när hon själv sitter och pysslar i sittern eller är på golvet och tränar på att åla/krypa. Prio ett är Alice förstås, är hon nöjd så är jag nöjd. Det är det som avgör. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0