våra förmiddagar

Vi kompromissar, jag och Alice. Hon vet väl inte om att hon gör det utan "härdar" ut när hon kanske tycker att det är tråkigt. Men i alla fall så gick vi hemifrån vid halv tio och kom hem ett. En hel förmiddag ute. Kompromissen är att först gör vi det jag tycker om, gå på stan och strosa. Sen går vi till lekparken och Alice får gunga, krypa runt, undersöka, leka med sand. Jag har ju faktiskt inget emot att bara vara i lekparken heller, tycker det är helt ok att stå knuffa på gunga  och gå runt. Men, oftast har vi några ärenden och då är det perfekt att kombinera nytta med nöje. 
Damen har slutat med att vila förmiddag och det enda som är knepigt är att hinna med lunch innan det blir katastrof, alltså hon blir jättetrött och hungrig samtidigt. Kräver ännu lite trixande men det ordnar sig nog automatiskt när hon börjar förskolan. 
Min stora/lilla tjej. ❤


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0