Det svåra

Efter att ha jobbat heltid och varit engagerad i jobbet så är det svårt att hitta sin "roll" förutom att vara mamma.
Jag märker redan nu efter tre månader (en månad semester och två mammaledig ) att jag inte "hänger med". Inom mitt jobb utvecklas det hela tiden nya rutiner m.m. och jag känner mig redan lite utanför allt det. Jag har även märkt att jobbet och mina kollegor bidrog till en stor del av mina samtalsämnen. Nu har jag inget vettigt att berätta. Nu förstår jag varför andra hemmaföräldrar mest bara pratar om sina barn, man har inget annat att berätta om... ja, förutom vad man sett på tv under amningarna...haha!
Men jag trivs ändå med den nya tillvaron, tack vare min skrutt! Måste dock ge mig ut och prata med lite folk snart ☺ Vi börjar imorgon då vi är bortbjudna!

En annan sak man snabbt glömmer när man är hemma är hur trött man var efter jobbet...måste bli bättre på att komma ihåg det eftersom Johan jobbar för fullt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0