något jag inte visste

innan jag fick barn.

* att jag skulle gå omkring och ha spyor på mig konstant. Att jag till sist inte ens skulle bry mig om jag luktar surt..

* att jag max skulle få 3 timmar sömn i ett sträck...hur länge det ska pågå får vi se. Nu har inte ens fått de timmarna de senaste nätterna.

* att jag skulle ha en bebis fast på mig konstant, att pappa bara duger när bebis är nöjd. Det är svårt med jämställdhet gällande bebis, hur gör folk?

* att bebis skulle vara vaken på dagarna, ingen egentid då bebis sover. Vad har folk för bebisar när de har tid att baka m.m??

* att min vila skulle betyda "sova med en bebis på sig".

* att jag trots allt som är tungt älskar denna lilla klimp mer än mig själv.

* att jag ändå fungerar på en zombienivå trots lite sömn.

* att humöret mot omgivningen skulle vara svårhanterligt när bebis tar all kraft. Har alltid varit en positiv person men har nu en mer nedstämd sida, som jag inte alls tycker om.

* att amningen (som är konstant) skulle ta så mycket energi. Jag hade fantiserat om att läsa böcker när jag ammade men med en geleklump till hjärna så är det dåliga program på tv och att slösurfa det enda jag klarar av.

* att jag skulle känna att jag har en extremt viktig uppgift att ta hand om en liten person men samtidigt känna att jag lever vid sidan av resten av världen.

Ja, listan kommer säkert att fyllas på reflektioner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0