deg

Min hjärna känns som en degklump. jag har inte fått sova mer än max tre timmar i sträck i flera månader och senaste tiden har det till och med blivit kanske en timme åt gången. Morgonkaffet kan jag ju säga att är superviktigt annars startar inte detta tröga maskineri och tålamodet blir bristfälligt. Idag var det annars en vacker dag, vi var ut en sväng. Tyvärr blir det vila samtidigt som damen vilar eftersom jag är dödstrött, så att få något annat gjort är bara att glömma. Hon är verkligen ett charmtroll men är väldigt gärna i famnen, även när det är dags för vila. Jag vet att jag kommer att minnas denna tid som mysig sen när jag tänker tillbaka på att hon låg på mig och myste, hon kikar lite och stryker med sina små fingrar på mig. Men, efter x-antal sömnlösa nätter skulle jag uppskatta några stunder av att få vila ensam. Jag passar i alla fall på att ligga på spikmattan när hon sover i sin säng. Det är extremt skönt för ryggen men det lugnar mig också, sover kanske lite bättre.
Japp, varje natt är ett spännande frågetecken. Hur ska det bli? Men dagen går och man får ta det som det är just nu. Det är viktigt att komma ut i alla fall, promenad, gå till affären, gå på stan och gå på babyrytmik och träffa lite folk!

Nu ska jag sova en stund, fram tills damen vaknar och är hungrig.


Kommentarer
Camilla Lindroos

Hej! Grattis till dottern :) Jag följer dig på bloglovin så kikar in här då och då! Mina bästa sömntips är att inte kolla på klockan på natten (det är bara stressande) och att samsova och liggamma. Samt att även vila tillsammans ibland på dagen! This too shall pass är ett bra mantra :)

2015-11-18 @ 20:21:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0