Fågelkvitter




Fredagen var mycket härligare än tidigare dagar. Solen var framme och det var varmt på ballen, jag och Leia var ute större delen av eftermiddagen. J var ute med kollegorna.
Det bor en liten fågelfamilj på balkongen. Ungarna har vi inte sett än men dom hörs. Föräldrarna ser trötta ut när de kommer med mat. Emellanåt sitter de och pustar ut utanför boet. Haha... kan tänka mig att jag och Johan kommer att se lika ruggiga ut när vi också har en prutt som håller oss vakna hela natten...💜 Det negativa med att fåglarna har sitt hem ovanför där vi sitter är fågelbajs som helt plötsligt landar precis brevid...lite obehagligt och äckligt. Men snart ska dom väl börja lämna boet.




Innesöndag idag. Det blåser en hel del så det blir nog inget balkonghäng. Skönt att pyssla inne. Jag kanske rör ihop en rabarberpaj senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0