vila vila

Efter den fullspäckade veckan så har jag varit tvungen att vila hela helgen. Stannade även hemma idag för att vila. Var i kontakt med barnmorskan och imorgon testar jag att gå till jobbet och ser hur det går :) Ingen fara men är på säkra sidan helt enkelt. Detta med att ha en annan människa att tänka på ger en lite perspektiv. Som jag tidigare inte riktigt förstått. Varför stanna hemma om man ändå mår bra? Det har jag alltid frågat mig när andra varit hemma, men nu fattar jag. Man oroar sig redan för det lilla livet inne i magen, att den ska må bra och att allt ska vara ok. Man sätter den i första rummet nu. Skulle det "bara" handla om mig så skulle jag absolut inte vara hemma för säkerhets skull en dag. Men, som sagt, detta är nytt och då får jag acceptera det helt enkelt och vara lite extra försiktig.
 
Det jag hittills gjort på min vilodag är att ligga i soffan heeeela förmiddagen. Skönt men samtidigt obekvämt, såklart. Lite tråkigt blir det ju...men passar på att pyssla lite inne, gå igenom saker bl.a.
Jag har även passat på att slösa pengar. Har beställt den säng som vi (läs jag) bestämt mig för efter många om och men. Det är nästan en underdrift om jag säger att jag haft spjälsängsångest! Det har varit ett stort beslut fasän det "bara" är en säng. Men, nu är den beställd i alla fall och jag tror att det kommer att bli jättebra när den kommer.
 
Leia är inget vidare sällskap, hon har sovit hela dagen än så länge... får se om jag får sällskap när solen kommer till balkongen och vi kan sitta ute en stund.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0