sommarliv

Avslappnad som på sommaren men än har inte skolavslutningarna kommit. Härligt att det smygstartar med sommarkänslan!
Det positiva med att mitt hjärta jobbar dygnet runt just nu är att jag får en hel del gjort hemma. Han kommer hem och går och lägger sig för att kunna stiga upp tidigt. Jag har följt hans sovklocka och vaknat tidigt både igår och idag. Känns härligt att vara utvilad och ha hela dagen framför sig! Han har det väl inte lika mysigt i alla ventilationsutrymmen, rör, burkar m.m. som luktar av kemikalier. Men, snart är det färdigt för denna gång.
 
Idag på förmiddagen har jag tvättat i tvättstugan. Det är något konstigt med bokningssystemet, idag var det jag som hade fått en tid som en annan person bokat igår fastän jag också hade bokat den igår...Igår var det ju jag som blev av med min tid och fick boka om till idag. Hon fick tvätta klart sin maskin och vi möttes upp i tvättstugan senare så fortsatte jag. Konstigt, men vi fick tvättat i alla fall.
 
På samma gång som jag tvättat kläder har jag tagit tag i fönstertvätten. Har tvättat alla fönster som jag når utan stege idag. Resterande fönster tvättar jag vid ett annat tillfälle när jag har Johan hemma som kan hjälpa mig med stege och att hålla i mig när jag balanserar högt upp. Det är ju ändå de nedersta fönstren som man tänker på är smutsiga så det blev fint.
 
Dagens andra kopp kaffe intagen och nu funderar jag på vad nästa aktivitet ska bli.... Är shoppingsugen, såg så fina kjolar, toppar och klänningar på stan i fredags, men jag tror att jag måste gå igenom garderoben först och se vad jag ska satsa på :)
 
En promenad ska det snart bli i alla fall och balkonghäng!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0