vatten

Precis när jag skulle ut på min inplanerade skogspromenad så pågick en cykeltävling där jag hade tänkt gå....typiskt. Tog en sväng längs med älven då istället, och när jag kommit en bit så börjar det ösregna.. Eftersom jag hade med min mobil i jackfickan och var inte helt säker på att den skulle hållas torr så fick det bli en lite kortare promenad än planerat. Men, i och med regnet har jag hunnit med en hel del annat. Tvättat i tvättstugan, ska bara gå hämta tvätten sen. Städat. Jag har också gjort en av de äckligaste sakerna jag vet, rengjort röret som går ner från handfatet i badrummet....blä! Det har inte blivit rengjort på länge kan jag säga... Förra veckan gjorde jag rent golvbrunnen och den har nog också varit bortglömd rätt länge. Jag försöker rengöra dessa med jämna mellanrum men kan tänka mig att den som bott här före oss inte haft en tanke på att öppna upp och skölja bort lager av tvål och damm som samlas i rören... usch! Men nu är det gjort!
 
Funderar på julklappar. Ser fram emot att mina flickor ska komma och hälsa på om en vecka!! Jiippiii! Ska kanske ta och börja läsa en ny bok... Sen är det ju "så mycket bättre"! MYS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0