Spirometrikörkort

Håller på med mitt spirometrikörkort. Dag 1 av 2 idag. Snurrig av alla kurvor och siffror som vi tittat på men jag har lärt mig en hel del! Det jag kan konstatera är att det är många som inte vet hur komplicerat det är att utföra detta, inte bara för ledaren utan för patienten som ska göra jobbet. Testet är ofta grunden till t.ex. astma eller KOL diagnoser, vilket betyder att testet måste utföras korrekt så att personen får rätt diagnos...Lite press på mig som testledare alltså, men nu lär jag mig hur jag ska göra! 
Bland annat detta har vi tittat mycket på idag, + alla siffror som tillkommer intill kurvan men som inte syns i denna bild.
 
Imorgon ska vi vara testledare och patienter. Kul! Det roliga med sådana här kurser är att man träffar så många olika människor. Vi är sköterskor från olika arbetsplatser, några från klin.fys. och några läkare. Intressant att höra allas erfarenheter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0