måleri m.m.

Hjärtat sover fortfarande. Har målat andra omgången färg på hans sängbord. Jag tror det räcker med två omgångar färg, vill inte att det ska vara helt vitt, utan tycker om när man ser lite struktur igenom. Mitt sängbord blev helt ok. Det smälter in bättre till den vita tapeten i sovrummet. Det är kul att man kan förändra med hjälp av lite färg!
 
Idag är det mulet och snöslask. Skulle inte vilja gå ut men vi måste åka och handla i eftermiddag, det kommer vi nog inte ifrån då det börjar bli tomt i skåpen och under arbetsdagarna hinner man inte åka och handla. Jag orkar inte heller komma på någon middag efter jobbet, jag måste planera sådant i förväg.
 
Japp, en söndag med vila och smågrejande.
På tis och ons ska jag ta spirometrikörkort. Två heldagar om hur man tar en spirometri och hur man tolkar resultaten. Efter den kursen börjar det bli ganska många ansvarsområden, har diabetes, demens, vaccinationer, samarbete med friskvården gällande hälsokurs och nu även spirometri. Det är ju jättekul att man kan och får göra så många olika saker men det tar ju också tid ur schemat för att gå på kurser inom alla områden och hålla sig uppdaterad och samtidigt hinna utföra jobbet :) Men, med god planering fungerar det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0