24 timmar

Dygnet har ju bara 24 timmar, inget man kan göra åt än att utnyttja dem på bästa sätt. Flytten har gått bra. Snickaren har äntligen lämnat vår lägenhet men han är inte riktigt klar....haha...typiskt hantverkare. Vi har lyckats montera en IKEA möbel som hade 50 steg i bruksanvisningen och som kom i 3 förpackningar. Det är ett nytt rekord för mig och det tog ca 4 timmar att få ihop bäddsoffa/sängen för 2 personer. Men det blev jättebra i lilla gästrummet/kontoret. Det börjar bli mysigt och hemtrevligt men det är en hel del kvar att ställa på plats. Vissa saker ska vi göra oss av med och kanske inhandla lite annat, nytt. Vi får se.
 
Jag var ledig i fredags, vilket var skönt! Jag fick mycket gjort. Steg upp tillsammans med Johan kl 6 och började tvätta, plocka, städa m.m.
 
Nu väntar en full jobbvecka, 8-17 varje dag. Jag har fått en ny kollega som började i fredags! KUL! Tyvärr slutar en annan... hon jobbar till sista feb. Så är det.
 
Det doftar underbart gott hemma, Johan kokar en viltgryta! Recept från Mobergs kokbok.
 
Ja, tiden går alldeles för snabbt men det är bara trevligheter som jag pysslar med så det gör inget. Våren är ju snart här :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0