lugnet har lagt sig

Jobbade extra på jouren imorse, 8-14.30. Mycket förkylningar är det nu kan jag säga...det blev en hel del provtagningar. Men, det rullade på i lagom takt, passligt på en söndag.
När jag gick imorse var det två stycken trötta män som låg i varsit rum och snarkade. Ingen la märke till att jag steg upp och pysslade.
När jag kom hem möttes jag av en fortsatt trött man som låg i soffan och pustade ut efter helgens bravader. Den andra mannen hade satt sig på tåget med resten av grabbgänget, på väg hem. Min man ligger fortfarande kvar i soffan och pustar :) Och, tittar på fotboll så klart.
 
Jag har vilat en stund, underbart skönt! Det är verkligen en skön helgsysselsättning, vila när man känner sig lite trött. Tvättmaskinen snurrar i badrummet. Grejar lite, funderar på julklappar och julkorten som ska skickas m.m.
 
Imorgon är det en ny vecka med nytt journalsystem och således nya, spännande utmaningar! Hej hopp glatt humör!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0