information

I mitt yrke är information A och O. Patienterna ska ha tydlig information och även överrapportering mellan vårdpersonalen ska vara tydligt och korrekt. Patienterna ska ju också informeras om när något inte går enligt plan eller om t.ex. provsvaren är avvikande m.m.
Tyvärr, fungerar inte detta inom andra yrken lika bra. Vi har haft problem med vattnet. När vi gjorde felanmälan så visade det sig att fler har gjort det och att det skulle åtgärdas...men var är informationen? Att gå duscha i iskallt vatten är inte trevligt och diska går ju inte riktigt heller i iskallt vatten... Fick kontakta en jourtelefon som gav information, onödigt att belasta en jourtelefon bara för att få information tycker jag. Fick senare ett samtal av den ansvariga som kunde förklara vad som blivit galet. Han fick tips om att sätta upp en lapp så att alla i huset känner till problemen som inträffar, så att inte alla ringer. Han tackade för detta lilla tips. Nu håller vi tummarna att de får problemet åtgärdat imorron så att man kan ta sig en varm dusch :)
 
Det är inte hela världen att vara utan varmvatten men att inte få information om vad som händer är ju irriterande.
 
Ensamkväll. Blir nog en kopp te och tidigt isäng. Träningen får vänta eftersom kallvatten inte känns lockande..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0