utvilad

Fredagsmys med god mat och vin. Låååång sovmorgon igår och långpromenad. Tidigt isäng och vaknade idag pigg och utvilad redan halv 9. Har städat hela lägenheten och plockat. Doftar härligt. Solen skiner och jag tror det blir lite balkonghäng i eftermiddag. En mysig helg! Några av blommorna har fått flytta ut på balkongen nu, bara glasrutorna är stängda till natten så tror jag de klarar kylan nu.

Imorgon börjar en ny vecka. Ska bli skönt med en ledig dag mitt i, 4-dagars vecka.
Annars är det inte mycket som händer här i lilla Grums. Livet rullar på, väntar på sommaren och den riktiga värmen. På jobbet har det slutat ett par stycken, nya spännande utmaningar väntar dem och nya kollegor väntas till sommaren, vi har en tjänst ute fortfarande, en distriktssköterska på 100%. Ska bli spännande, hoppas vi blir ett riktigt bra gäng till hösten, hela 4 stycken ;) men ändå, när man är få är det ännu viktigare att man kan jobba bra ihop! Jag tror att det blir riktigt bra!

Demenskursen är avklarad, fick ett fint intyg. Diabeteskursen är också snart avklarad, endast hemtentan kvar att skriva ihop. Sen är det bara att njuta av sommar och "bara" jobb, inget plugg vid sidan av :) Jag tror det får dröja ett tag nu med kurser och plugg, det räcker bra med bara jobbet som är på heltid...

Nu, balkongdags!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0