stackars lilla ort som har en vacker insida





Grums är tydligen en av de sämsta kommunerna att bo i. Enl en rikstäckande jämförelse mellan alla kommuner i landet. Haha...och här hamnade vi!
Grums är en unik och speciell liten snäcka. Lite udda i färg och form, men fin och slät inuti. Det man ser och hör om Grums är inte så smickrande, men att bo här och verkligen SE Grums ger en ett annat perspektiv. Det är underbart vackert intill Vänern och med små sjöar här och där. Underbar svampskog och trevligt folk. Det är en liten ort med många stora utmaningar, men så är det i de flesta kommuner. Tyvärr är det nog det dåliga ryktet som förstört lite för Grums. Men om de som bodde här skulle vara stolta över det de har, naturen, så skulle fler flytta hit. Det krävs nog bättre marknadsföring och lite smartare tänk för att få folk att flytta hit. Och jämförelsen gav ju inte Grums bättre rykte precis...hehe...men jag vet att Grums är en speciell liten snäcka som jag alltid kommer att tycka om och minnas. Det var lilla Grums som gav mig chansen när jag flyttade hit.

Regn och inneväder. En lugn dag på jobbet, vilket resulterade i att jag fick en hel del annat gjort Och fick flexa ut en timme tidigare! Bra! Nu kan jag ge järnet imorgon när jag är jour! Ingen stress med andra "måsten".  Mys i soffan nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0