springlördag

Alla är tydligen ute och nöter sina skor på asfalt idag, i Stockholm och i Grums i alla fall.

Har spenderat flera timmar hos frissan och lite pängar. Men det blev otroligt bra! Så nu klarar jag mig resten av sommaren utan frissabesök, alla gånger!

Hade ju tänkt mig ett litet äventyr imorgon. Men det blir tyvärr inte. Sistaminutenbiljetterna till tåget var slut för hemresan, ordinariepriset är alldeles för dyrt för att bara vara borta några timmar över dagen och bussarna går helt underliga tider på en söndag. Tråkigt men detta är tydligen en helg då många tänkt resa med tåget. Får ta min dagsutflykt en annan ledig dag istället, när det finns sistaminutenbiljetter. Ja, jag är väl lite snål. Men jag tänker på vad jag får för priset, ett unket säte i 8 timmar för nästan tusen spänn (tur/retur), nej tack.

Nu blir det att få i sig lite kaffe och något mer i magen. Sedan är det dags för lite städning tror jag bestämt, hur mycket pollen som helst inne i lägenheten, främst på golvet.

TudiLu


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0