regnig dag

Sol, moln och regn om vartannat. Så är det. Ingen promenad blir det idag, än så länge i alla fall, eftersom det kommer ordentliga störtskurar emellanåt. Typiskt sommarväder från förra året, då var jag ganska bitter. Men just idag är det ganska skönt med en regnig söndag. Pysslar lite inomhus och mitt hjärta ligger och snarkar en stund.


Rosorna som Johan fick av mig började hänga i vasen, knippsade av dem och satte dem i denna istället, på bordet. Så håller de någon dag till.

Igår var vi och impulshandlade en elgrill till balkongen (man får ju ha en elgrill) och vi lagade hamburgare som blev hur goda som helst! Köpte också en ny liten, gul och glad dammsugare. Den gamla släpper ut lika mycket damm som den suger in, inte bra.

Min syster och man åkte hem igår em. Det var SÅ roligt att ha dem här ett dygn. Önskar att vi kunde träffas oftare, men huvudsaken är ju att vi träffas någongång ibland. Sen har vi ju en massa tel.kontakt, varje dag nästan. Men, som sagt, ett härligt besök med mycket skratt och snack.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0