allt och lite till

Slutade tidigt idag och gick faktiskt hem när jag slutade! Helt otroligt, men börjar faktiskt känna att jag ger 110% på jobbet hela tiden så jag måste gå hem när jag slutar. Sitter jag kvar blir det inte bra helt enkelt, jag ger för mycket då. Jobbar hårt inom min arbetstid och får vara flexibel och tillmötesgående inom den tiden. Annars orkar man inte tror jag. I perioder kan man vara mer el mindre dygnet runt på jobbet men ibland måste man hålla på sina tider.

Har alltså fått gå hem tidigare och sett att mitt hjärta varit hem en sväng. Tvättar nu kläder och har plockat ur resväskan. Varit till ICA och handlat, där grillade de så mycket utanför så all os kom in i affären och brandlarmet gick, stank os i hela affären...haha...skulle hämta mitt H&M paket också men fick se att det låg längst ner i en vagn som just kommit från posten så jag hämtar det imorron istället. Det var så sjukt mycket folk där också.

Slumrat en stund på ballen och ska ta och dammsuga lite.

Trots att jag ser mig själv som en bekväm/lat människa när jag är hemma, som inte har myror i byxan och gör 100 saker på samma gång så måste jag ändå ge mig lite positiv feedback eftersom jag faktiskt får en hel del saker gjorda. Under tvång av mig själv ibland men man kan ju inte tycka att allt är skojj att greja med jämt. Men det är väl så att vissa orkar inte ge allt både på jobbet och hemma. Jag ger min energi där jag anser att den behövs, på jobbet, sen pinar jag mig lite halft att greja hemma med de tråkiga sakerna :) Men måla och annat pyssel är ju bara kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0