vid löning blir det shopping

Vilken aktiv lördag. Min hurtiga sambo steg upp jättetidigt och ryckte på gymdörren när det öppnade, jag låg i sängen och vaknade i min egen takt.
Efter frukost blev det att åka in till Karlstad för lite shopping. Jag hittade supersköna (och snygga) skidbyxor som ska användas vid promenader när det kommer mer kyla, halva priset - ja, tack! Bra att ha, man vet ju inte om nästa vinter blir som den förra och då kostar alla varma kläder multum. Och, får jag för mig att följa med och skida i en barnbacke så är jag ju förberedd med rätt kläder!
Man brukar prata om att tjejer köper mycket skor och väskor...Mitt hjärtegull köpte 3 (!) par skor idag. Japp, så kan det gå när man släpper männen lösa i skoaffärer..haha... Det var jättebra köp, så inget onödigt impulsköp. Lite kul, för jag tror aldrig jag har köpt 3 par på samma gång.

Efter all shopping var vi och röstade för andra gången i Finlands presidentval.

Dricker kaffe och sedan blir städning dagens träningspass för mig. Det är råkallt ute, så är inte sugen på en promenad och inne ser det för hemskt ut igen, en massa grus och smuts av alla skor m.m.

extraonödiginfo: min fina, rosa, pigga telefon har anlänt och den är nu min nya bebis. Och på måndag får jag ett nytt höj-och sänkbart skrivbord till mitt kontror!! Tycker om nya, fina och praktiska saker!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0