trivsel

Det är mycket som påverkar om man trivs på en plats. Jobbet har ju en stor påverkan och hur man bor. Jag tror att största orsaken till att jag trivs här är för att jag verkligen tycker om mitt jobb och mina kollegor. Men jag tycker också väldigt mycket om vår lägenhet! Jag är så glad över att just vi fick denna mysiga vindsvåning med dess snedtak och charm. Det enda lilla minuset är att badrummet börjar bli till åren och att det inte finns diskmaskin (vill inte riktigt köpa en diskmaskin och installera den om det händer att man helt plötsligt får för sig att flytta när vi bara hyr). Men för övrigt är den hur mysig som helst, och vi har lyckats få den som "hemma".



Vissa tycker nog att vänner också är en sådan faktor som får en att trivas. Jag kan direkt säga att jag nog har världens minsta sociala nätverk på denna plats. Alla mina vänner finns via skype och fb. I samtal med andra inflyttade så är det tydligen inte det lättaste att komma in som nykomling i gängen här, vilket jag har absolut förståelse för. Jag känner mig ärligt talat lite likgiltig inför detta eftersom jag har så fina vänner utspridda lite här och där, och någon enstaka här också ska påpekas, så det känns inte så viktigt. Det som påverkar min trivsel är arbetsplatsen och hur jag bor + att jag bor med min allra bästa vän, så allt det där sociala kan liksom vara. Vill jag vara bland människor (förutom drygt 9 timmar varje dag på jobbet) så går jag till gymmet. Räcker gott och väl.
Men lägenheten är nog min favoritplats för tillfället när det gäller att koppla av och trivas! Där kan jag slappna av, måla, vila, skratta och bara vara jag. Vilket sist och slutligen är det viktigaste!



Kommentarer
emilia

vilket fint inlägg

2012-02-04 @ 12:44:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0