känns bra i magen

Ahh..efter att ha hävt ur sig lite klagomål så känns det mycket bättre. Man måste släppa på trycket lite, annars blir man förstoppad. Det stämmer när det handlar både om den lilla magens hälsa och vår själs hälsa.

Igår började min diabeteskurs. Sjukt jobbigt att åka direkt efter en lång arbetsdag och sitta på 4 timmars föreläsning. MEN det är intressant och ger mina meriter ett mycket bra plus i kanten. En viktig kurs både nu och i framtiden med andra ord. Så det ska nog gå!

Var på kör ikväll. Underbart att få truddilutta igen. Vi ska ha en konsert ute i Eds kyrka och då ska vi sjunga psalmer från olika länder/världsdelar. Eftersom jag är missionärsbarn så är jag ju uppvuxen i den kyrkliga miljön kan man säga, har suttit med på x-antal gudstjänster och gått på söndagskola, bibelskola, you name it. Så att sjunga psalmer känns faktiskt ganska tryggt och hemtrevligt. Konstigt att man kopplar sådana saker nu med trygghet, efter så många år...när jag var yngre så fanns det inget tråkigare än att sitta på gudstjänst och sjunga psalmer. Man får väl perspektiv antar jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0