hittat tillbaka


Jag har alltid älskat att simma. Måste vara en uppväxt med vatten överallt och boende på internatskola där man nästan bara simmade. Hur som, så älskar jag det. Och nu har jag äntligen hittat tillbaka till träningssimmet! Jag har varit sugen länge men att ta sig tillbaka till en träning som man nästan tröttnat på för några år sedan är svår, började med vattengympa och nu har jag varit och simmat längder.
Underbart!
Känslan av frihet i vattnet. Att simma och inte tänka på något alls. Dryga kilometern blev det idag. Och det bästa av allt, när man inte har möjlighet att göra det i sin egen lägenhet, är Bastun! Lovely! Synd bara att det är torrbastu här, de har inget vatten som man kan kasta på...konstigt, men man får väl ta seden dit man kommer. Torrbastu är bätte än ingen bastu.

Härligt seg och bastumosig ska jag nu ta smörre och te i soffan! Livet är underbart efter en simtur!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0