hemmafru på deltid kanske

Är ju ledig idag och tiden går förvånansvärt snabbt. Johan, stackarn, jobbar kväll.
Har packat upp det som vi haft med från Åland, vilket var en hel del. Jag kan inte förstå att bilen alltid är full varje gång vi lämnar den där ön....hmm..
Jag har varit till gymmet (ville egentligen gå simma men tydligen är inte simhallen öppen på måndagar för motionssimning...??) och börjat mitt nya inför-thailandresan-hälsosamma liv :)
Jag har ett system som jag tycker fungerar utmärkt för mig (när jag inte går på något pass). Jag cyklar eller springer/går på crosstrainern 10 min för att få igång lite svettning, sen gymmar jag ca 45 min, sen cyklar/går jag 15 min till. Hur skönt som helst och man får hela paketet på ett gymbesök. Ja, det är en metod som funkar för mig iaf, eftersom jag inte känner mig utmattad av bara styrka utan vill ha lite kondition också för att få den där sköna känslan efter träning.

En maskin tvätt snurrar och jag går och plockar lite till i läggan.
Konstaterar att jag gärna skulle kunna ha ett par vardagar i veckan som jag spenderar såhär. Jag skulle inte bara vilja gå hemma för jag tycker om att jobba, man får så mycket i utbyte av det. Men deltid skulle ju vara perfekt. Synd bara att pengarna som kommer in på kontot skulle minska drastiskt och pensionen skulle bli kass av att jobba deltid.

Får njuta extramycket av att vara "hemmafru" och ledig idag istället!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0