fröken duktig

Jag fick lära mig igår att man inte får säga att man är duktig på något i Svedala (man ska tydligen inte säga att något är dåligt heller, bara så att ni vet). Det var inte jag som var den som var duktig, men jag uppmuntrade en annan att säga det och då fick jag höra det ska man inte säga...detta visste jag redan om, men jag trodde inte att folk faktiskt brydde sig om det... Bara för det ska jag nog få oss alla att säga att vi är duktiga ;) för att bryta detta trista missunnsamma mönster som faktiskt inte uppmuntrar en till att göra sitt bästa utan vill få oss alla att vara "lagom".

Jag har i alla fall varit duktig idag!
Jag har hunnit gå till gymmet och träna! Wohhoo! Nu är både armar och ben som spagetti, vilket känns underbart skönt! Jag är en periodare när det gäller träning. Nu var det länge sedan jag hade lust att gå träna en lördag, jag har mest varit ute och gått senaste månaderna. Men nu är suget efter gymmet tillbaka och det är alltid lika roligt! Samma sak är det med yogan också, därför hinner jag aldrig bli någon yogaguru för jag hinner gå på paus innan jag kommit så långt och sedan är det bara att börja om från början (nästan) när suget kommer tillbaka.

Om en timme drygt ska gulle väckas och sedan ska vi och rösta. En fin dag i Värmland, solen skiner och jag hörde faktiskt några fåglar kvittra!!!! Jag väcks till liv igen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0