en liten del av åland

Är hemma i Grums igen. Full av ny energi och ren och fräsch av allt bastubadande hemma hos mamma i helgen. Förutsättningarna för att detta ska vara en lyckad vecka är goda.
Jag hann träffa fina vänner, kusin, gudbarn, umgås med mamma och svärisarna, träffa mormor! ♥


Vi åkte ju runt en hel del, som vanligt på Åland, för att träffa alla. Igår, innan vi reste tillbaka var det sol och kallt ute. En vacker dag!
Vi passade på att åka till Kantarellen och handla sådant som vi saknar i Sverige, korv bl.a. :)
Sedan var vi, som sagt, och hälsade på gudbarnen. De har en liten kattunge på några veckor som de varit tvungna att mata med flaska då mamman inte haft någon mjölk att ge. Muffins heter han och är alldeles underbar! Här ligger han med sin putmage och äter för fullt.


Ja, kan som vanligt konstatera att det gav mer än vad det tog att åka till ön. Borde faktiskt åka över lite oftare. Men tyvärr är det just resan som gör att man skjuter upp det hela tiden, all tid och energi som går åt att faktiskt ta sig fram, trots att man bara sitter och åker förstås. + att jag gärna vill stanna längre än 24 timmar när jag väl kommer fram. Men men, det är bra att ha något att sakna och se fram emot!
Vi får väl se när nästa resa blir.
Nu ska jag göra mig iordning och hämta in allt som ligger i bilen, packa upp och gå träna kanske. Skönt att inte behöva stiga upp tidigt för att gå till jobbet när man kommit hem och lagt sig vid 01 tiden, har en extra ledig dag idag :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0