semestersnuvan

Åboresan blev verkligen lyckad. Det var den enda "resan" vi planerat under semestern eftersom vi båda vill vara på Åland under ledigheten. Vi satt och njöt av god mat och dryck på å-båtarna, umgicks med härliga människor och skrattade mycket! Kändes lite konstigt att sova på hotell när man tidigare alltid gått "hem" när man kommit fram till Åbo. Vi tog oss en promenad, via akademikvarteren och via vår gamla lägenhet. Det såg ut som tidigare men de höll på med att byta ut rören i huset så det var ju tur att vi inte bodde där längre :) Strippklubben hade tråkigt nog bytt namn, inte alls lika bra som det förra. Men det låg kvar på samma ställe nedanför vårt gamla lägenhetshus. Allt var som vi mindes det. Det var skönt att få besöka studiestaden utan att stressa över studierna, vi var turister istället! Fast, det har jag i för sig alltid känt mig som i och med finskan. 
 
Kräftskivan var som vanligt, otroligt rolig! Vi blev allt som allt 22 st. Alla sov över och vi hade verkligen KUL! Ett härligt minne till att tänka på inför vinterns kalla och tråkiga dagar. 
 
Blev dock förkyld och nu går jag och snörvlar som bara den. Vackra dagar har vi denna vecka. Ligger ute och solar, läser och har helt enkelt semester. Det blir ett dygn till på stugan för Johan och mig. Umgänge är inbokat resten av veckan med diverse trevliga typer, bl.a. kära syster som kommer hem. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0