det är ju detta med de små sakerna runt omkring en...

Under en lugn stund på jobbet idag hamnade jag att sitta och titta på mitt skrivbord, på de saker jag har där. Helt plötsligt konstaterade jag att "detta är precis det jag velat och VILL hålla på med just nu".
Jag blev så glad helt plötsligt när jag kom på att jag har det jag strävat efter i arbetet, ett eget kontor med egna saker som jag får göra (nästan) som jag vill med, jag har hand om mina egna patienter och ansvarar över mig själv. Det var en härlig känsla.
Sen blev jag ju glad över att min solros som jag tagit in har en stor knopp som snart vecklar ut sig till en härlig solros + mina små vänner som får mig att le på skrivbordet.
 
Jag har även en sten som jag fick av min klasskompis när vi tog examen som det står "Lycka" på, den brukar jag titta på när det är jobbigt och mycket att göra och tänka tillbaka på hur lycklig jag var när jag äntligen blev klar och såg fram emot att få börja jobba. Då går det lite lättare.
 
    


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0