produktiv

Kokar äppelmos åt mitt gull, till gröten som han äter till frukost. Utan socker, med kanel. Bättre kan det inte bli. Hemmagjord mos är godare än köpt och inte lika söt. Tvättmaskinen har snurrat flitigt idag och efter en promme blir det nog någon maskin till. Tvättberget tar ju aldrig slut....
Har plockat och fixat idag (typisk söndag), under tiden har jag lyssnat på hur det gått på formel1 som Johan tittar på. Kan liksom inte titta på det, när de bara kör runt och runt, slutar alltid med att jag somnar. Ljudet i formel1 är ju sövande.
Planterade om mitt mandarinträd igår. Hittade en jättefin, stor och tung lerkruka från Plantagen som jag planterade i. Hoppas trädet trivs bättre i den. När jag lyfte upp trädet ur den gamla krukan hade rötterna verkligen haft det trångt... Stackars. Bara trädet känner sig hemma i den nya krukan ska jag klippa det också, ta bort onödiga kvistar. Kanske det kan flytta ut till ballen igen om några veckor, då brukar det ta fart med nya blad och kvistar.



Snart blir det en tur till åland också, preliminärbokat. En helg med frisk ö-luft.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0