aktivitet/effektivitet

Igår åkte jag in till stan ganska tidigt. Gjorde lite ärenden, körde via Maxi för att handla mat och via IKEA för att handla lite annat kul.
Väl hemma blev det städning och pyssel med att skruva ihop sakerna jag köpt. Ingen tid för tentaplugg...kanske lite lite med flit ska tilläggas. Mat i ugnen och sen kom mitt gull från huvudstaden, där han varit i några dagar på jobb. Äntligen blev det lite tentaplugg efter det...

Imorse blev det tidig väckning igen eftersom jag inte kunde ta bilen. Tog istället bussen som gick kl 07. Tenten har jag ingen aning om hur gick. Det var en massa frågor värda helt olika poäng som jag inte kunde finna någon logik i, men får se helt enkelt. Frågorna var alla nästan samma som på de gamla tentorna jag tittat lite på.
Gulle hämta mig från universitetet och sedan hämtade vi upp vår besökare för helgen.
Dagen har gått snabbt verkligen! När jag kom hem var det, till skillnad från stockholm, fullt solsken på ballen så låg och solade en stund till och med medan killarna var på rundvandring på bruket.

Grabbarna är inne i stan, de blev skjutsade av den bästa flickvännen som avstod ett gott glas vin till älg-och kantarellpajen för att kunna köra. Sitter nu och myser i soffan och tittar förtrött på en film....blir inte att vara uppe länge ikväll känner jag. Får se när de andra släntrar in inatt :) Kul med besök! Vi får det så sällan men det piggar verkligen upp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0