spindel spindel

Idag var jag inne i stan och shoppade. Jag höll på att titta på lite produkter inne i en affär när en kvinna börjar prata med mig, "Ursäkta mig, du har en spindel i håret, vill du att jag ska ta bort den?". Här hade jag naturligtvis lust att svara henne att "nej tack, jag vill gärna ha ett spindelbo i mitt hår" men sa naturligtvis "Ja tack, ta bort den!". Som om inte det var nog pinsamt så var det en annan kvinna på min andra sida som sa "Nej men, du har en spindel till i håret". Antagligen var det ju två små spindlar som hissade ner sig från taket precis där jag stod, inget konstigt med det egentligen. Men alla i den lilla affären tittade på mig som att jag alltid går med spindlar i håret, lätt obekväm känsla... Inte precis den uppmärksamheten man önskar sig... Tur att jag inte har någon spindelfobi och började skrika och hoppa där inne i alla fall...hehe...Men lite shoppat blev det trots spindlar och en härlig stund i solen vid älven fick jag också innan jag körde hem.

Torkar skivad sötpotatis och drömmer mig tillbaka till Tanzania ikväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0