en ny dag

Ibland kan man låta ganska negativ om saker som man egentligen tycker om. Jag syftar t.ex. på jobbsnack. Många beklagar sig över jobbet men när det kommer till kritan så trivs man riktigt bra och tycker att det mesta faktiskt funkar. Det handlar kanske om att inte stirra sig blind på småsaker som inte fungerar och som kan vara störande. De ska man också ta tag i naturligvis men för att trivas och orka på jobbet behöver man nog fokusera mera på det positiva. Då blir jobbet roligare och de saker som inte fungerar tror jag kan blir färre.

En vacker kväll är det i Grums. Tyvärr hinner jag inte gå träna (sitter framför datorn tydligen..), var tvungen att gå och handla och ska snart börja med maten. Jag förstår inte de som handlar varje dag, det tar en massa onödig tid. Tacka vet jag vår veckohandling, en dag för att handla mat, resten av dagarna kan man träna istället. Plus att man inte behöver fundera vad man ska stoppa i sig varje dag, om man planerar så har man det klart :)

Idag hade jag lönesamtal. Fick höra många fina ord och fick också lite plus på lönen. Tar tacksamt emot alltihopa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0