äldre

Sedan jag flyttade till Grums så tror jag att jag åldrats med åtminstone 20 år. Jag har blivit en tant. Det behöver inte vara något negativt utan jag konstaterar bara.
Jag umgås endast med kollegor som är ca 20 år äldre, jag är ju yngst så det är ofrånkomligt. Jag är ute och plockar svamp. Jag håller för tillfället på med att koka äppelmos. Jag tycker om att brodera (detta har jag ju i för sig gjort sedan jag gick i högstadiet). Jag veckohandlar, planerar även det mesta runt omkring, gör sällan något helt spontant. Tycker om lugna helger när jag får gå lägga mig tidigt, stiger således upp tidigt. Gnäller lite lagom över hur trött jag är och att jag har ont här och där m.m... Listan kan göras ganska lång.
Jag har även fått kommentarer om att jag är unik i och med att jag upplevs vara äldre än vad jag egentligen är...hmmm...detta vet jag fortfarande inte hur jag ska ta det..i jobbsammanhang är det säkert en positiv egenskap eftersom det visar på ansvarstagande och att man tar arbetet seriöst, men i privatlivet får jag nog stämpeln "tråkig" tror jag, men inte vet jag.

Söndag och tankarna snurrar under tiden äpplena blir till mos i kastrullen...Nu ska tanten gå pyssla lite till :)

En bra egenskap med att vara en tant trots att man inte fyllt 25 än är ju att jag inte har alla rynkor! Var på sminkning igår till Make up store och blev sminkad, fick lite tips om vardagssminkning + produkter (presentkort från förra födelsedagen). Då var jag ingen tant i alla fall, utan en ung och fräsch tjej (efter sminkningen). Det var faktiskt en uppskattad present som man absolut kan ge någon! En timme tog det och trevligt var det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0