Kondis, vad är det?

Ut i spåret!

Jag kanske ser hälsosam ut men låt er inte luras för jag har världens sämsta kondition. Detta är ett faktum och det är nu också bevisat. Jag har känt efter semestern att min kondition är skit och jag har tänkt att jag borde ut och springa. Saken är ju den att jag nästan alltid får problem med knäna, därför tycker jag inte att det är kul och skjuter upp konditionsträningen trots att den är jätteviktig.

Idag gick det inte längre. Jag har, som sagt, varit så otroligt trött och jag tror det har med kondisen att göra, så jag gav mig ut. Jag visste redan från början att den här rundan skulle vara tung och att jag måste ta det lugnt när det är första gången på länge. Men allvarligt talat, jag höll på dö i första uppförsbacken. Pinsamt. Röd i ansiktet och flåsande kom jag hem och konstaterade att jag måste pina mig ut oftare. Såhär kan det inte vara. 2,5 km rundan i skogen blev det och det räckte mer än nog idag. Hemskt men sant... Ja, jag förstår att det är roligt, ler lite själv över hur dålig kondis jag har...ojoj... + att jag hade mat i magen och fick kramp..haha...gjorde inte saken bättre eller lättare för den delen.

Nog om detta, nu greja med annat...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0