Lycka

Vad är lycka?
Nä jag vet inte. Det finns många olika teorier och forskningar kring lycka och hur man uppnår lycka. För mig är det att jag är nöjd med tillvaron, att jag är frisk, att jag har kärlek, skratt och att jag trivs med både jobb och fritid. Att allt kommer till sin rätt helt enkelt.

Varför jag tänker på lycka är för att jag såg ett jättebra program på Svt "Jakten på lyckan" som kommer varje tisdag. Det var riktigt bra! Fina små saker man kan göra för både andra och för sig själv för att eventuellt bli lite lyckligare :)

Jag tror många lägger alltför mycket energi på att tänka på det som fattas, det som går dåligt i livet m.m. istället för att vända blicken och fokusera på allt som är bra! Speciellt svårt är det nog att se på allt som är bra hos en själv. Det är lättare att räkna upp 10 dåliga saker än 10 bra saker....

Enligt testet i länken på svt är jag tydligen 100% lycklig. Just precis nu när jag gjorde testet kan jag faktiskt hålla med.
Underbart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0