julkonsert

Har spenderat hela söndagen i kyrkan. Julkonsert.
Eftersom jag inte var i publiken kan jag ju inte säga hur vi lät men jag tycker att det kändes riktigt bra. Orkestern som var med och spelade var ju helt fantastiska! Om man inte är intresserad av att bara lyssna på sång så ska man absolut passa på att åka på konsert med hel orkester också!! De var nästan det bästa med alltihop! Enligt mig.

Just före första konserten tyckte vår körledare att jag skulle sjunga första versen i "Nu tändas tusen juleljus". Jag är inte den som tackar nej, så jag gjorde det. Första konserten så gick det sådär, godkänt men inte bättre. Man ska inte skylla ifrån sig men jag stod ovanför något fläktsystem som blåste varmluft uppåt, under mig, detta gjorde mig naturligtvis kokhet och torr i munnen. Drack väl lite dåligt och fick ingen bra början på låten. Men under andra konserten så drack jag mer inför mitt solo och då blev även jag nöjd med mitt framträdande. Det är väl inte många som tackar ja till att sjunga solo precis före en konstert heller och inte hinner öva,  bara det var väl bra antar jag... Tur att det var en låt som man kan någorlunda i alla fall, fastän jag aldrig sjungit just den solo.

Nu får rösten vila lite till julottan då jag också ska sjunga en vers solo, samma låt men vers två. Vi får se hur det går när kl är 05.00 då och man ska försöka få bort sin trötta morgonröst och låta vacker.. :) Kul är det i vilket fall som helst att sjunga, och här känner jag att det inte spelar så stor roll om det ibland blir lite konstigt...det är ju bara Grums ;)

Imorgon är det jobbing. Sista veckan innan julafton!! MYS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0