jobb och snart ett nytt fräscht år

Lugna puckar i mellandagarna. Bra! Har fått tid att göra det som jag annars skjuter upp på jobbet...bl.a. gå igenom pappershögar och följa upp saker och ting.
På tal om jobb. Alla jobb ger säkert en rädsla att göra fel. I några yrken kanske det handlar om att tappa flera miljoner, förstöra något eller tappa viktiga kunder mm. I mitt jobb så är det ju människors hälsa och liv det handlar om. Många kanske inte tror det, men de flesta av oss vårdpersonal arbetar med vetskapen om att man någon gång kanske gör ett fel och kan bli anmäld, få en anmärkning, bli av med legitimationen mm. Det är naturligtvis inte något man går omkring och tänker på hela tiden, man har ju faktiskt ett jobb att sköta ;) Men någon gång ibland blir man påmind. Det trista är ofta att människor blir besvikna när vi faktiskt gjort vårt allra bästa och det inte duger. Det är tur att man får lite teflon på huden, för surisar rinner ofta av en :) Tacka vet jag alla glada och tacksamma patienter! De ger positiv energi tillbaka istället för att ta energi! Naturligtvis ska man ge negativ feedback om det är befogat men då ska man kanske veta vad man pratar om och inte klaga för klagandets skull. Det är likadant i alla serviceyrken, de som klagar mest har ingen aning om hur verksamheterna fungerar...det minns jag från när jag jobbade på café bl.a.
En liten parentes.

Snart är det dags för ett nytt år. Ska bli kul med ett fräscht år med en massa roliga saker! Nyårsmiddag blir vi bjudna på hos Johans kollega. Kul!
Sedan börjar det roliga med en Ålandshelg, i mars blir det Thailand och efter det få vi hoppas på något litet och lurvigt som kanske springer omkring i läggan.
På jobbet under 2012 ska jag börja "på riktigt" med demensarbetet, kanske starta ny hälsokursgrupp, vara med och hålla sluta-röka-grupper tillsammans med vår rökavvänjare, gå en diabeteskurs på universitet på halvfart. Japp, en hel del blir det, men bara roliga saker - får jag hoppas!

Kanske det hinns med en rad eller två innan firandet på lördag, annars får det bli nästa år helt enkelt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0