Hoho..nu är det julledigt



Sådär såg det ut förra året, istappar som hängde ner från taket. Idag har den lilla snön som kom igår smält bort och det är plusgrader ute. Spelar ingen roll för mig. Har svårt att få jul detta år. Trots en underbar gran med paket under, julmusik och egengjord sill, skinka och annat gott får jag inte riktigt in att julen kommit. Kanske det kommer imorgon när vi hinner ha julaftonsmys före Johan åker på jobb och när han kommit hem.

Att det skulle vara lugnt dagen före julafton på jobb var en önskedröm som inte gick i uppfyllelse. Lugnt i telefonen men fullt upp med oplanerade besök och annat som måste göras just idag... Så typiskt. Men det är synd om de som kommer att spendera julen på sjukhus. De tänkte jag på idag, usch vad trist.

Nu har jag i alla fall blivit julledig - 3 dagar ( som känns som en vanlig långhelg). Vi stängde t.o.m. tidigare, kl 15 ist för 17!!!! Jag har hunnit gå handla det sista (tror jag) och har skinkan i ugnen för att gotta till sig i några timmar. Ikväll ska den griljeras.

tjingeling


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0