veckan som försvann..

Kan inte förstå att det är fredag?! Men skönt är det!
Idag har jag varit ute i värmlands svampskogar tillsammans med Johan och plockat hem svamp att frysa in. Eftersom frysen gav upp p.g.a. en säkring nere i källaren i början på veckan blev vi av med nästan all mat som fanns i frysen...allt hade tinat när jag kom hem från arbetet. Jättekul att reda upp det. nej. Bara att börja om med att fylla frysen. Spisen gick ju också sönder. Båda är gamla och fungerar lite sådär så vi ska få ny frys och spis nästa vecka :) perfekt!

Idag fick jag träna lite swahili på jobbet. Båda var vi lyckliga när vi talade samma språk :) jag är väldigt knagglig men ska försöka träna upp swahilin. Det finns nästan ingen swahilitolk i sverige, vilket kan bli lite problematiskt ibland. Men då kanske jag kan hoppa in om jag förbättrar den lite, för nu skulle det verkligen behövas!

Fick äntligen min förskrivningsrätt! Jihuuu! Nu kan jag väl säga att jag är klar distriktare "på riktigt" enl svenska mått mätt! Känns skönt.

Veckan började i kaos men slutade i glädje och harmoni! Kan det vara bättre?!

I morgon ska jag skämma bort mig själv och spendera tid och pengar hos frissan. Lovely!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0