hej lördag

Har haft en riktig sovmorgon. Vaknade tidigt men somnade om. Sov väl kanske 11 timmar inatt. Var tydligen trött igår.
Hade hoppats på lite sol idag men tydligen fortsätter det att skvätta ner lite regn....blir en dag inomhus med bl.a. städning på schemat. Måste till affären och handla så det få bli min dos av frisk luft tror jag.. får se om det blir uppehåll senare, då kanske jag tar mig en promme.
Ikväll kanske det blir kräftskiva eller hemmamys. Får se vad jag är mest sugen på. Tycker ju om att vara ensam hemma ibland och just denna helg verkar vara en gå-runt-i-mjukisbyxor-helg, men sen kan det svänga och suget efter sällskap och kräftor tar överhanden :) Mitt gull är på Åland och fiskar med sina grabbar så därför är jag ensam och utan bil, vilket gör det ännu mer ansträngande att ta sig någonstans.

Färg ska jag inhandla också, vit vattenbaserad akrylfärg. Jag ska måla insidan av en gammal vinlåda som jag sen ska hänga på väggen som en liten hylla. Utsidan lackade jag när jag var på Åland. Har en gammal russinlåda av trä också som jag ska använda till något, sidobord eller hylla. Fint med lite gamla saker bland allt det nya.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0