tack

Den som är stark får bevisa sin styrka om och om igen.
Är det någon gång jag fått bevisa min inre trygghet och inre styrka så är det nu, efter min examen. Jag känner av frågetecknen som svävar ovanför människors huvuden och ibland blir de till konkreta frågor. Jag är också envis, vilket är positivt eftersom jag vägrar ge mig. Jag är trygg, stark och envis. Jag håller huvudet högt för jag är värd min utbildning och är även värd ett arbete inom mitt yrke.

Den som undrar. Jag är bara förvånad över hur mycket folk orkar fokusera på min ålder istället för min utbildning och kompetens. Att vara 40++ behöver inte alls vara en fördel. Det är paller att tänka så! Distriktssköterska är ett yrke inte en ålder. Punkt Slut.

Efter denna predikan ska jag ta och njuta av min ledighet. Glad och Stolt över att vara den jag är tack vare min underbara uppväxt. Japp, det är därifrån det kommer ;)


En hel hög stolta & unga hälsovårdare!  Åh, vad glada vi var här!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0