aktivitet

Idag har jag suttit nästan 20 min i telefonkö till skatteverket för att få reda på att de glömt att skicka mina papper...humpf! Men nu har jag mitt sve signum och skattekortet är på väg.

Jag har cyklat till "Tores el" för att de ska komma och koppla om elen till tvättmaskinen. Det resulterade i att en man kom och gav mig två valmöjligheter vilket leder till att jag måste kontakta vår hyresvärd ang den ena lösningen som är betydligt dyrare men säkrare än den andra. Imorgon blir ett trevligt möte alltså med hyresvärden för att försöka övertyga dem att betala för det dyrare men säkrare alternativet.

Har varit och hälsat på min blivande arbetsplats! Det verkar superduper! Trevliga människor och min chef var lika trevlig och tillmötesgående i verkligheten som hon var via tel/mail. Kommer att få ordentlig inskolning, vilket känns skönt - finns mycket att komma in i. Har alltså bara positivt att säga om besöket idag och jag känner mig verkligen välkommen dit den dagen jag börjar! KUL! Nu känns Grums lite mer som hemma av någon konstig anledning :)

Imorgon sätter jag mig på tåget och tuffar tillbaka hem till Åland.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0