en pendel

Underbart att vara född till en varelse som kan njuta av livet! Idag har jag varit en livsnjutare. Tog en promenad och sög in allt jag såg, hörde, kände! Livet kändes underbart... Det handlar inte om att inte ha problem, det har alla. Det handlar om ett leva med sina motgångar och se det som finns utöver de problem du möter i livet. När du arbetar mot dina problem tar de all din energi. Jag försöker acceptera att det alltid kommer att dyka upp jobbiga situationer och hemskheter i livet men runtomkring finns det fina saker som jag kan fokusera på och som ger mig kraft att gå vidare och arbeta med problemen...ta dem med mig men inte låta dem suga all energi ur mig. Se det fina...
Tänker på min fina skatt. Det är inte lätt att gå från att bo ihop till distans...men det går bara man vill och man får chansen att sakna och uppskatta varandra lite extra :)
Pirr inför morgondagens praktikstart. Nervositet ger mig fokus. Ska bli kul.
Job hunting inför sommaren♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0