Tallinn-Åbo-Åland?

Tillbaka från Tallinn. Det har varit ett trevligt inslag i den annars så tråkiga vardagen i mitt liv. Ett gäng tjejer som har haft kul och fått uppleva Tallinn. Samarbetet med de studerande därifrån var minst sagt intressant...vi hade två ryssar i vår grupp också, och inget ont om dem, men de är lite annorlunda i sitt sätt att vara. Men trevligt var det att prata med dem, jag fick i alla fall lite perspektiv. De har det inte alls lika gott ställt som vi och deras system fungerar inte lika smidigt som vårt (häslo-och sjukvården) men endå ordnar de det på olika sätt. Lärorikt helt enkelt. Vi hann gå lite på stan, äta gott på restaurang, åka lokalbuss till studiebesöken och bo på ett Hostel (8 sängar i ett rum). På vägen hem åkte vi med en cool taxichaffis från båten till busstationen. Han körde som en galning för att vi skulle hinna med en buss...haha...en tjej sprang till bussen för att den skulle vänta, jag hade våra väskor och taxichaffisen sprang med hennes öllåda. En rolig och annorlunda resa!

Packar inför resan till Åland imorgon bitti. Färjan ska eventuellt gå...detta är jättekul när man bara vill hem... Om den går så går den via Långnäs för tillfället. Jag hoppas verkligen att jag får komma hem imorgon, någongång.

Borsta tänderna, krypa isäng och tänka på mitt ♥.

-man är aldrig ensam med sina problem-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0