kärlek&hat

Gick i skogen idag. Solen värmde mitt ansikte och en vind med barrdoft träffade min näsa - härligt. Ett rådjur stod och tittade på mig också, mysigt. Älskar sådana promenader! Våren på g, för idag satte jag på mina gummipluppar på stavarna, skönt att slippa "klick"ljudet när det slår mot asfalten!

I mina dagböcker så reflekterade jag över att jag ofta skrev att jag antingen älskade eller hatade. Väldigt starka ord. Verkligen! Det som jag älskade skulle jag idag säga att jag är förtjust i eller tycker om. Det jag hatade skulle jag säga att jag helt enkelt inte tycker om. Men alla har vi väl varit Drama Queens :) Det som är fantastiskt är i alla fall att de flesta av oss växer upp och mognar. Förändras och utvecklas, får perspektiv. Jag använder ordet hatar väldigt sällan idag men använder ordet älskar desto mer! Jag ser positivt på saker och ting - försöker i alla fall! Ska fortsätta med det också!
Hade tänkt sticka iväg, men det verkar inte bli av i alla fall. Jättetrist!
♥Ibland får jag bara så ont i hjärtat när jag tänker på den jag älskar och saknar!♥


Kommentarer
Lina

Jag har alltid tyckt att hatar är ett starkt ord. Det krävs mod för att kunna hata tycker jag. Jag har en kompis som ofta säger att hon hatar saker och jag förstår inte riktigt då. Jag ser hatar som det värsta som finns i världen. Det ordet ska man inte leka med, inte använda i onödan, om man säger som så. Tycker jag! Jag har också kommit fram till att det finns inget i världen som jag hatar.

2010-03-22 @ 22:22:34
URL: http://linaramone.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelieisaksson

det är de små tingen som gör livet värt att leva

RSS 2.0